"Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, konut açığını gidermek için TOKİ tarafından 50 bin konut yapılacağının müjdesini verdi."
Nüfusu iki milyona yaklaşan Gaziantep’in çevre illerden gelen yoğun göç ile yeni konut alanlarına ihtiyacı artırıyor. Bu kapsamda harekete geçen Belediye Başkanı Fatma Şahin, Gaziantep’te düşük gelirli vatandaşların konut sahibi olması için çalışmalara başladı.
Şahin, konuya ilişkin yaptığı açıklamada, kendisini en çok heyecanlandıran projelerden biri olduğunu ve şehrin aşırı göç aldığını söyledi. Gaziantep’te 200 bin çalışanı olan bir üretim üssü olduğunu ifade eden Şahin, şöyle konuştu: “Bizim şehri diğer şehirlerden farklı kılan muhteşem bir başarı hikayesi var. Biz hergün bu kadar kişiyi şehrin bir başından bir başına taşıyoruz. Sürdürülebilir bir şehircilik ve kalkınma anlayışı bu olamaz. Biz ilk başta dedik ki bu üretim üssünün yanına yeni bir yaşam alanı oluşturalım.” dedi.
Konutların gelir gruplarına göre verileceğini ifade eden Şahin, “Asgari ücret olabilir, esnaf olabilir, orta grup, daha az gelir, daha üst gelir grubuyla ilgili daha fazla arz talebi dengeleyecek fiyatları aşağı çekecek bir konut politikası” dedi.
Toplam 5,5 milyon metrekarelik alana yapılacak olan konutlar Geneyik, Burç, Karakuyu, Yalnızbağ bölgelerinde ve Organize Sanayi Bölgesi (OSB) yakınlarında yapılacak proje, TOKİ ile ortaklaşa gerçekleştirilecek.






















